קורסים מובילים בדיגיטל – חושבים על שינוי קריירה?
שמעתם שדיגיטל זה התחום הכי חם ואתם חושבים להיכנס לעניינים?
מתמחים בעולם השיווק המסורתי ורוצים להתמקצע בשיווק דיגיטלי?
אם עניתם כן על אחת השאלות, המאמר הזה הוא בשבילכם!
תחום הדיגיטל הולך ותופס נתח משמעותי בשוק העבודה בתחומי השיווק והפרסום בארץ ובעולם.
בכל יום נפתחות משרות תפקידים חדשים והשוק צמא לאנשי מקצוע מומחים בתחומם.
אם אין לכם את הידע הדרוש ואתם רוצים להיכנס לעניינים, סביר להניח שתצטרכו לעבור קורס שיווק דיגיטלי מקצועי בכדי שתוכלו לרכוש ידע ולנסות להתקבל למקומות עבודה.
דרך אגב, גם אופציה של עבודה מהבית כפרילנסר היא הגיונית בהחלט אם יש לכם ידע מקצועי בשילוב של יכולות שיווק וניהול לקוחות.
אבל בואו נתחיל מהכשרות, איזה קורסים בכלל עומדים לרשותכם ומהי המשמעות של כל תחום:
מגוון התחומים השונים בדיגיטל וקידום אתרים
ניהול קמפיינים ממומנים PPC / SMM
תחום הקידום הממומן מתפתח בצורה מואצת בשנים האחרונות כאשר הרבה יותר עסקים ומפרסמים מעוניינים להשתמש בפרסום ממומן על פני פלטפורמות אחרות. הפרסום הממומן בעיקרו עובד דרך הפלטפורמות הגדולות כמו פייסבוק וגוגל. בשתי המערכות אתם תידרשו לנהל קמפיינים מכל הגדלים ורמות הקושי למגוון רחב של מטרות עסקיות ולקוחות. השוני בין הפלטפורמות הוא מהותי כאשר בעבודה שלכם בפייסבוק יהיה מדבר בעיקר על שיווק ברשתות חברתיות ובגוגל מדובר בעיקרון על שיווק במנועי חיפוש. תפקידים בתחום זה מתחילים באיש PPC פשוט שתפקידו לנהל ולתפעל קמפיינים ברמה השוטפת לעסקים קטנים ובינוניים. התפקידים ממשיכים במנהל PPC או מנהל קמפיינים שכבר יכול לנהל צוות או קמפיינים משמעותיים יותר. ומשם ההיררכיה עולה למנהלי מחלקות או סמנכל"י דיגיטל בחברות וארגונים. הדרך הטובה ביותר להיכנס לתחום היא לעבור קורס PPC באחת המכללות הגדולות והמוכרות או לחלופין בצורה של לימוד אחד על אחד עם מנהל קמפיינים ותיק.
קידום אתרים אורגני SEO
קידום אתרים אורגני הוא ללא ספק אחד התחומים הוותיקים בעולם הדיגיטל כאשר מראשית פריצתה של גוגל לחיינו החלה התופעה של נסיונות להתברג לתוצאות הראשונות בגוגל.
ניתן לומר כי עם כל הוותק והחשיבות של תחום ה-SEO, אחד החסרונות הבולטים בו הוא חוסר היציבות. בניגוד למערות קמפיינים PPC ממומנות שבהן ישנה אפשרות ניהול מלאה ואנחנו יודעים על מה אנחנו משלמים, בקידום אורגני המציאות שונה לגמרי.
קידום אורגני בגוגל הוא למעשה סוג של מניפולציה על גוגל כאשר אנו המקדמים רוצים להביא את האתר שלנו לתוצאות הראשונות כמעט בכל מחיר. התוצאה של כך היא המון שינויים מצד גוגל שנעשים במטרה להגן על מנוע החיפוש ואמיתות התוצאות וכמובן לשפר את היכולות שלה. השם של התהליך הזה הוא – עדכוני אלגוריתם. בכל עדכון ישנו סיכוי של שינוי משמעותי בשיטות החישוב של גוגל וכתוצאה מכך המקדמים נדרשים לעדכן את שיטות העבודה וכלי העבודה שלהם. כתוצאה מהשינויים וחוסר היציבות, גם מיקומי האתרים משתנים ללא הרף מה שיוצר חוסר יציבות בתוצאות וברצון של בעלי האתרים להתחייב ולשלם בעבור עבודה שהתוצאות בה אינן מובטחות.
חוץ מעובדה זו, קידום אתרים אורגני הוא בהחלט כיוון מעניים לקריירה עם אפשרויות השתכרות גבוהות במידה ויש לכם יכולות טכניות ורצון להתפתח בעולם הקידום האורגני. בכדי להיכנס לעולם זה אין ספק כי נדרשת הכשרה מסיבית ומשמעותית. ניתן להתחיל כמובן בלימוד עצמי או בצורה ישירה עם מרצה באמצעות קורס SEO מקצועי שמדריך ומלמד את כל הצעדים בדרך להצלחה.
ניתוח אתרים ואנליטיקס
תחום צומח ומתפתח בעולם הדיגיטל הוא ניתוח דאטה ונתונים בדגש על אתרי אינטרנט. עם צמיחת התנועה באינטרנט וסכומי הכסף שנשפכים על קמפיינים ומודעות בתשלום, גובר הרצון של בעלי האתרים וחברות הפרסום לדעת כמה שיותר על הכסף שיוצא, התוצאות המתקבלות וכמובן מסקנות לעתיד.
תפקיד זה בדרך ככל נעשה באמצעות עבודה רצופה בממשק של גוגל אנליטיקס ובאמצעות כלי מדידה נוספים. בכדי להיכנס לתחום זה דרושה יכולת אנליטיקס ויכולת ניתוח גבוהה. התעסקות באקסל ובמספרים אמורה להיות משהו שבשגרה עבורכם אם זה הכיוון שלכם. כדי להיכנס לתחום כמובן שתצטרכו לעבור הכשרה פרטנית או קורס גוגל אנליטיקס ולהתחיל לעבוד עם המערכות השונות.
בכל מסלול שתבחרו, כדאי מאוד להתייעץ ולעשות סקר שוק מקיף בטרם תחליטו על המקום בו תעברו את ההכשרה שלכם.
בהצלחה!
כותב המאמר: יוסי לוי, יועץ שיווק ותיק ומרצה בתחום הדיגיטל במכללות מובילות.