שיווק באמצעות פרסום חוצות

פרסום חוצות

כיאה למגזין שיווק דיגיטלי אנו סוקרים מפעם לפעם אפשרויות שיווק שונות ומביאים אותם לידי הגולשים באמצעות הצגה פשוטה ככל האפשר של היתרונות והחסרונות של אותן שיטות שיווק. היום נרצה להתמקד בטכניקת שיווק מוכרת, ותיקה וכזו שפועלת בעולם הפיזי (אם כי לפעמים יכולה גם להתחבר למישור הדיגיטלי) – אנו מדברים על פרסום חוצות.

מהו פרסום חוצות?

פרסום חוצות הוא פרסום המתבצע על שלטי חוצות בסדרי גודל שונים, כאשר המטרה היא לייצר חשיפה גדולה לעסק/למותג/לאירוע על ידי כמות האנשים העוברת במקום. כך למשל שלט ענקי על בניין בסמוך לכביש מרכזי או אפילו שלטי חוצות קטנים בגודל 2 מטרים המונחים על עמוד באזורי הפרדה בין נתיבים באזור עירוני. ישנם עוד סוגים שונים של שלטי חוצות שתכף נסקור אולם כדאי להכיר קודם את היתרונות והחסרונות של שלטי החוצות.

היתרונות של שלטי החוצות:

  • מייצרים חשיפה אדירה למותג. תנועה רבה של אנשים עוברת במקום וגם אם לא כולם הם קהל היעד הממוקד שלכם עדיין תוכלו לייצר חשיפה גדולה מאוד לעתים אפילו של עשרות אלפי אנשים ביום ויותר.
  • "רימרקטינג פיזי" – הרעיון מאחורי רימרקטינג הוא לייצר סוג של שטיפת מוח לקהל שהמותג נמצא בכל מקום. באינטרנט כאשר מישהו נכנס לאתר מסוים מושתל אצלו בדפדפן קובץ קוקי ואז הפרסומות של בית העסק מציפות אותו כמעט בכל אתר שהוא נכנס אליו… כאשר מדובר במישור הפיזי מספיק שתציגו כמה שלטים שלכם בתוך העיר שאותם אנשים ייחשפו אליהם כמה פעמים במהלך נסיעה ברכב או הליכה ברחוב בשביל לעשות את אותו אפקט. 
  • ניתן לקדם כמעט כל עסק, אירוע, מותג מסוים ועוד.

החסרונות של שלטי חוצות:

  • שיטת פרסום לא זולה במיוחד.
  • לרוב לא מספיקים לקרוא כל מה שמופיע בשלט ולכן אי אפשר לפרסם מסרים באותיות קטנות. צריך להיות מסדר אחד חד וברור לשלט אותו השלט מקדם.

סוגים שונים של שלטי חוצות:

פרסום חוצות יכול להיות מגוון ולעתים אפילו יצירתי. לצורך העניין – שלטי החוצות הפופולריים ביותר יכולים להיות אלה שמופיעים על עמודים במעבר בין נתיבים בכבישים עירוניים, שלטי חוצות על גבי בניינים ענקיים, שלטי חוצות גדולים שעוברים מעל כבישים מרכזיים, שלטי חוצות ענקיים לצידי הכביש, שלטי חוצות מרובעים (4 צלעות של פרסומת), שלטי חוצות על גבי תחנות אוטובוס ועוד.

אז האם פרסום חוצות הוא באמת אפקטיבי?

פרסום חוצות היא ללא ספק אחת משיטות הפרסום הוותיקות והמוכרות לנו עוד משנים רבות אחורה, גם הרבה לפני שנולד האינטרנט. הם אינם מכוונים לקהל יעד ממוקד בדרך כלל אך נהדרים לייצור חשיפה גדולה למותג. הם טובים בקידום מבצע או אירוע לזמן מוגבל ובאופן כללי ככל שהשלטים גדולים יותר כך אנשים מחזיקים מהמותג כמותג יציב ועמיד יותר. זאת למרות שגם שילוט קטן במינון גבוה יכול לעשות את העבודה היטב.

מאמר זה נכתב עבור "דיגיטל 4 יו" https://digital4u.co.il/

מאמרים נוספים