שיווק עסקים באינטרנט

שיווק עסקים באינטרנט

בשנים האחרונות רשת האינטרנט הפכה להיות חלק בלתי נפרד בחיינו. אם פעם רשת האינטרנט הייתה לצורך צבאי בלבד, היום היא נמצאת בכל מקום שהוא, החל ממחשבים, טלפונים (סמארטפונים), טאבלטים, בתים, ועוד… אם לא די בכך, אוכלוסיית העולם המונה כמעט 8 מיליארד בני אדם, ומתוכה יותר מ-50% משתמשים באינטרנט, כלומר מעל ל-4 מיליארד משתמשים פעילים.

מה שהופך את העניין הוא המידע המצוי באינטרנט מכיוון שהרשת אינה פיזית, וכל תוכן שהוא נגיש וזמין תמיד, וקל ופשוט להגיע אליו. למשל,  אם בעבר כדי לקרוא ספר היית צריך לקום מהמיטה, להתלבש, לנסוע לספריה העירונית, למצוא את הספר הדרוש, לשלם ולחזור הביתה, היום באמצעות רשת האינטרנט הכל נמצא בלחיצת כפתור.

כמו שניתן להבין לרשת האינטרנט יש כיום מגוון אינסופי של אפשרויות שניתן לעשות דרכה, הכל ממציאת מתכונים, תכנון טיסות לחו"ל, מציאת מאמרים אקדמיים, קריאת אנציקלופדיה אינטרנטית (ויקיפדיה), שיווק עסקים באינטרנט, ועוד… אחת החברות שהבינו את הפוטנציאל החבוי באינטרנט והפכו להיות החברה שכיום אין אחד שלא מכיר אותה, וכנראה שהחברה הזו מכירה את כולנו בדרך זו או אחרת, והיא כמובן "גוגל" שהחלה את דרכה בשנת 1996על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין היהודים-אמריקאנים.  כידוע גוגל" הינה מנוע חיפוש אשר מספקת שירות חיפוש ומידע באינטרנט. מי שמנצלים היטב את הידיעה הזו הם העסקים השונים, אשר הפכו את רשת האינטרנט למרכז מסחרי עצום ומשגשג.

על פי הרבה מומחים כיום, אם אתה לא שם אתה לא קיים, לכן שיווק עסקים באינטרנט עבור כל עסק שהוא, זה משהו שבלעדיו עסקים יתקשו מאוד להתקיים ולהצליח. זאת מהסיבה הפשוטה, שאתר אינטרנט הוא חנות, וכל חנות רוצה להגדיל מכירות ולהגדיל לקוחות, וכדי לעשות זאת, צריך לשווק את העסק בצורה טובה.  אך שיווק עסקים באינטרנט זה תחום שלא כל אחד יודע לעשות אותו ולנהל אותו, לכן יש צורך להתייעץ ולתת למומחים לעשות זאת. אך אם בכל זאת קראתם עד נקודה זו, ואתם מעוניינים לעשות את הדברים בעצמכם, הנה לכם כמה טיפים כיצד ואיפה כדאי לעשות זאת.

גוגל

כפי שהזכרנו בראשית המאמר, חברת "גוגל" הקימה את מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם (הוא לא היחיד, ישנם גם את Bing ועוד מנועי חיפוש אחרים). מנוע חיפוש זה עובד על פי אלגוריתם שסורק מידי יום את כל האתרים בעולם (מיליוני אתרים ביום), ועל פי קריטריונים שונים הוא מאנדקס את האתרים, ויודע לדרג אותם. מידע זה לא ישרת אתכם, אבל חשוב להבין אותו, מה שכן חשוב לדעת הוא שגוגל קורא אך ורק טקסטים באתרים, כלומר אם אנימציה משעשעת או תמונה מסעירה, אולי חשובות עבורכם וגורמות לאתר להיות מעוצב יותר או נחמד יותר, אך בסופו של דבר מה שקובע הוא הטקסט והאתר שבנוי בצורת HTML.

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שגוגל קוראת תכנים, ומה שגוגל לא אוהבת לקרוא זה את אותו תוכן שוב ושוב, נכון גוגל לא אוהבת "שכפול תוכן" ולכן שמקדמים אתרים חשוב לשים לב, שהתוכן שלכם מקורי שלכם ושאף אחד אחר לא כתב מה שכתבתם לפניכם.

חוץ מכתיבת התוכן, יש את הנושא של מילות המפתח, שעל ידי כלים של גוגל ניתן לדעת על פי נתונים מדוייקים, כמה אנשים מחפשים את מילות המפתח של אתר העסק שאתם מקדמים, כלי זה הוא ה-Google Adwards שתמורת תשלום סמלי, תוכלו לנתח כל מילה שתרצו.

טיפ אחרון בנושא גוגל, כדי לעשות שיווק עסקים באינטרנט או קידום אתרים בגוגל שיהיה מוצלח, חשוב לזכור על ימי השנה, ומה מיוחד בכל עונה, כך למשל אם האתר שלכם משווק בשמים, אז יהיה עדיף להריץ קמפיין שיווקי בעונות של חגים כדי להגדיל את כמויות הרוכשים.

פייסבוק ורשתות חברתיות

אחת החברות שמתחרות עם גוגל במידת האפקטיביות שלהן על עסקים, היא הרשת החברתית "פייסבוק" החברה שהחלה את דרכה על ידי מארק צוקרברג' בשנת 2004 בתור אתר שמטרתו הייתה להכיר את בנות אוניברסיטת הרווארד, והפך מהר מאוד למפלצת אינטרנטית המונה מעל ל-2 מיליארד משתמשים פעילים. כמו כן גם ברשת החברתית בעלי עסקים הבינו את הפוטנציאל העסקי, וגם פייסבוק הפכה לכלי שניתן לקדם בו עסקים, במטרה להגדיל את מאגר הלקוחות וכמובן את הכסף בבנק.

לעומת "גוגל" שמסננת ומדרגת מידע על פי אלגוריתם, שיטת הפרסום בפייסבוק עובדת קצת אחרת. גם היא מפעילה אלגוריתם אך כזה שכאשר כותבים פוסט אז הוא מופץ יותר ויותר על רמת העניין שהוא יוצר בקרב סביבת התומכים של העסק או של המשתמש שפרסם את הפוסט. כאשר מעגל האנשים שמעורבים בפוסט גדלה. ויהיו יותר חברים שיעשו "לייק" או "שיתוף" הפוסט יחצה עוד ועוד מעגלים ויגיע לכמות גדולה של עסקים ויהיה ויראלי. בשנים האחרונות אמנם פייסבוק הפחיתה את הקצב המסחרר שפוסטים היו מופצים, וזאת על מנת להפוך לרשת יותר חברתית, ופחות רשת פרסומות, אך השיטה בעיקרון עדיין עובדת.

הטיפ שאולי הכי חשוב בקידום בפייסבוק, הוא הרלוונטיות שלו לקהל היעד שלכם, בין אם מדובר בנשים, גברים, ובין אם מדובר בקבוצות גיל שונות, ככל שתדעו יותר ככה תוכלו לפרסם פוסטים שיקבלו תאוצה, ויהפכו לויראליים, וכך הסיכוי שהעסק שלכם יגדיל את ההכנסות ואת כמות ההכנסות.

שורה תחתונה

בין אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם בפייסבוק, ובין אם בגוגל, מה שחשוב הוא שיהיה מישהו שאחרי על שיווק העסקים שלכם באינטרנט, בין אם חבר, אח, או פשוט להשתמש בשירותים של מומחים בתחום. כי אם העסק שלכם לא שם אז העסק שלכם לא קיים, וגם אם העסק שלכם כן באינטרנט ולא תדעו לשווק אותו נכון, אז אנשים לא יגיעו לחנות שלכם.

אם הגעתם לכאן ואתם עדיין מעוניינים לדעת עוד  על העולם של שיווק אתרים באינטרנט ? דברו איתנו.

כותב: אורי פלדמן

מאמרים נוספים בנושא:

מאמרים נוספים