למידת הרגלי לקוח

הרגלי לקוח

עסק שרוצה להצליח למכור כמה שיותר מוצרים לכל לקוח צריך ללמוד אותו. הוא לא צריך ללמוד את העסק אלא את הרגלי לקוח, הוא צריך להבין מה הוא אוהב יותר ומה הוא אוהב פחות, מתי הוא קונה יותר ומתי הוא לא מגיע לחנות ועוד פרטים חשובים רבים. איך אפשר ללמוד את הלקוח אם אנחנו לא מכירים אותו? מועדון לקוחות הוא מה שאתם מחפשים.

למה בעצם שלא תכירו את הלקוח?

אם אתם לא מכירים את הלקוח ואתם לא יכולים ללמוד את הרגלי לקוח שלו אז אולי נפתור את הבעיה הראשונה הזו, למה שלא תכירו אותו? כיום הלקוחות רוצים שתכירו אותם כי בדרך כלל מההיכרות הזו, הם רק מרוויחים. למעשה, אתם מרוויחים והוא מרוויח וכאשר זה ניצחון לשני הצדדים, רק נשארה השאלה כיצד אפשר לעשות זאת. התשובה היחידה היא מועדון לקוחות שכן מצד הלקוח הוא בסך הכל צריך להזין כמה פרטים והוא נהנה מהנחות, ואתם יכולים להגדיל את המכירות שלכם.

הרגלי לקוח – הקמת מועדון לקוחות הוא השלב הראשון

הקמת מועדון לקוחות זהו השלב הראשוני והחשוב ביותר. הקמת המועדון צריכה להיות בשיקול דעת עמוק במיוחד ולא בשיקולים פזיזים, כי להרבה ישראלים נדמה שהקמת מועדון כזה די פשוטה ולא יורדת לפרטים. להיפך, עליכם להפעיל שיקול דעת ומחשבות רבות כמו איזה מידע לגבות מהלקוח, מה תהיה האסטרטגיה שלכם לטווח הארוך וכן הלאה. הקמת המועדון צריכה להתבצע באמצעות חברה מנוסה שיודעת כיצד בונים מועדון מאפס, כולל כל בסיס הנתונים, עיצוב כרטיס החבר ועוד.

יש מועדון לקוחות, מה עכשיו?

אחרי שיש לכם מועדון לקוחות אתם צריכים לפענח את הנתונים. יש חברות שהיו עושות את זה לי קניות האשראי אך זה רק נותן לכם מידע על כמות הרכישות שלו ולא על פרטי הרכישה. קופה רושמת יכולה להשתלב בעסק ולהרים את המכירות שלכם לרמה גבוהה יותר ככך שתוכלו לראות לכל לקוח בפרט ולכל הלקוחות בכלל את גרף המכירות של העסק. למשל, תוכלו לראות מה הלקוח אוהב לקנות ואלו מוצרים הוא בדרך כלל קונה יחד. יכול להיות שתשימו לב שבכל פעם שהוא קונה בגד מסוים הוא גם קונה גרביים, אז אולי תעשו לו מבצע של גרביים בחצי מחיר בכל קנייה וכולה, וכך תראו שמשתלם לשלם כסף לפרסום.

לדעת אלו מתנות להעניק לו

כל לקוח רוצה לקבל מתנות כאשר המתנה הזו יכולה להיות מוצר חינמי ביום ההולדת או הנחה מסוימת בקנייה. אחרי שתדעו מה הקניות האהובות עליו ומתי הוא מגיע לחנות, יהיה לכם הרבה יותר קל לנהל את כל העבודה מולו. יהיו לכם פרטים חשובים שיוכלו להעצים עוד יותר את הקשר ביניכם וכך למעשה תקנו את לבו. זה חשוב מאוד לעסק שכן רוב הקניות של העסק יהיו מלקוחות חוזרים, כאשר גרף העלייה שלה מכירות מלקוחות חדשים כמעט תמיד יהיה נמוך יותר בעיקר אם לא מדובר על אזורי תיירות הומי אדם.

כריית נתונים פשוטה ביותר

אחרי שהסברנו לכם כיצד עובדים עם נתונים בדוגמאות ספורות ודי שטחיות, כי לעומק אפשר להיכנס רק כאשר יש את הנתונים מול עיניכם, בטח אתם תוהים לעצמכם עד כמה זה מסובך באמת. האמת היא שזה לא מסובך בכלל וזה פשוט ממש כמו שזה נשמע. קופה רושמת יכולה לספק לכם את כל הנתונים בגרפים ובטבלאות די ברורים וכך למעשה גם אדם שמעולם לא קרא נתונים יוכל להבין הרבה לגבי העסק שלו. כמובן ששירות מועדון לקוחות כולל גם ליווי מלא בכל ההטבות והמבצעים שאתם מנהלים מול הלקוחות שלכם ולא רק את ההקמה עצמה, כך שאתם לא לבד.

מאמרים נוספים