כיצד לבחור מדפסת לייזר מתאימה למשרד?

מדפסת משולבת

כיום לא ניתן למצוא מקומות עבודה ללא שימוש במדפסות לייזר, בין אם זה עסק קטן או בין אם זה עסק גדול עם הרבה עובדים. תפקיד המדפסות הוא חשוב בכל משרד, אנו משתמשים בחיי היומיום במגוון רחב של מסמכים, ומעת לעת צריכים גם להדפיסם.

השאלה היא באשר לתדירות ההדפסה.

ישנם משרדים שבהם תהיה הדפסה של דף או שניים ליום. לעומתם, ישנם משרדים שבהם המדפסת לא תפסיק לעבוד באופן רצוף ושוטף. לכן, ישנם מספר מאפיינים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת המדפסת על מנת שהיא תתאים בצורה מירבית לתנאי העבודה.

החברות השולטות בשוק המדפסות

ישנן כמה חברות מוכרות ששולטות בשוק מדפסות הלייזר. חברות אלה הן שקובעות את המאפיינים והסטנדטים בשוק. ביניהן ניתן למצוא את:

  • LEXMARK
  • HP
  • CANON
  • KYOCERA
  • BROTHER
  • KONICA  MINOLTA
  • EPSON

 

סוגי מדפסות

סוגי מדפסות הקיימים הם מדפסת לייזר ומדפסת הזרקת דיו. רוב העסקים יבחרו במדפסת הלייזר. מדפסת לייזר אמנם יקרה יותר, אך כשמדובר על תפעול שוטף –  זו הבחירה הנכונה. מדפסות לייזר משתלמות ויעילות יותר. כמו כן מדפסות אלה חסכוניות בצריכת הטונר שלהן לעומת ראשי הדיו במדפסות האחרות. לכן, אפילו משרדים קטנים, לרוב יעדיפו את השימוש במדפסת הלייזר.

מדפסת לייזר שחור לבן או צבעונית?

לרוב אנו משתמשים במדפסת לייזר שחור לבן. אולם, יש מקרים שבהם חייבים את השימוש גם במדפסת צבע. לדוגמה משרדי אדריכלים, גרפיקאים וכדומה. במקרים אלו רצוי להשקיע ברכישת מדפסת לייזר צבעונית למשרד אשר יכולה להדפיס בשחור לבן וגם בצבע במידת הצורך.

מדפסת לייזר רגילה או משולבת?

מדפסת לייזר רגילה משמשת להדפסה בלבד. לעומת זאת, מדפסות משולבות יכולים לבצע עוד מגוון פעולות. לדוגמה, צילום מסמכים, שליחת פקסים וסריקה בפורמטים שונים. לרוב ניתן לראות שכל החברות שמייצרות מדפסות, מוציאות שני דגמים מקבילים מאותה סדרה. האחת מדפסת לייזר רגילה המשמשת להדפסה בלבד, והאחרת מדפסת משולבת. מהירות הדפסה וסריקה – אחד הפרמטרים החשובים הוא מהירות ההדפסה. ככל שאנחנו מדפיסים יותר וכמות המשתמשים גדולה יותר, אנו נצטרך מדפסת מהירה יותר.

דבר נוסף שצריף לקחת בחשבון הוא ההתקדמות הטכנולוגית בעידן הדיגיטלי. שמירת מסמכים בארכיונים, והעברת מסמכים סרוקים באימייל ע"י סריקת המסמכים המודפסים. מכאן, שמהירות הסריקה במדפסות לייזר המשולבות וכמות הדפים שניתן לסרוק באותו זמן, הוא נתון חשוב מאד בבחירת המדפסת.

דבר אחרון המצריך התייחסות הוא אופציות ההתמשקות של המדפסת למחשב. השיטה הישנה והפשוטה היא חיבור באמצעות USB (קיים בכל המדפסות). בשיטה זו מתחברים ישירות למחשב ממנו אנו רוצים להדפיס.

השיטה השנייה היא חיבור המדפסת לרשת. אופציה זו קיימת כמעט בכל המדפסות והיא מסומנת באות N (ניתן לשים לב שהיא מופיעה ליד דגם המדפסת). בשיטה זו נוכל לחבר את המדפסת לרשת המקומית במשרד ולאפשר הדפסה מכל המחשבים במשרד במקביל. בנוסף, בשיטה זו ניתנת לנו האפשרות להדפיס מרחוק על ידי שימוש בחיבור מרחוק או בעבודה בענן. אפשרות זו נותנת מענה גם למי שאינו עובד מהמשרד ומעוניין להתחבר ולהדפיס מרחוק.

לסיכום, קיים מגוון רחב של מדפסות. כדי לבחור את המדפסת הרלוונטית עבורך העסק שלך, צריך להתייחס למאפיינים השונים. הזכרנו את סוג המדפסת, מהירות, יעילות, תדירות ההדפסה, צבע ועוד. לפי נתונים אלו כל בית עסק יבחר את המדפסת אשר מתאימה לצרכיו.

מאמרים נוספים